ماهـان عــ❤ــزیزتر از جانماهـان عــ❤ــزیزتر از جان، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 26 روز سن داره

▒▓♥ ماهان عشـ❤ــق ♥▓▒

فقط به خاطر بابایی.

1390/9/5 16:27
نویسنده : مامان
1,850 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزیزترینم!Smilehaa

پسر گلم میدونی که بابایی و مامانی چقدر عاشق گل و درخت و خاک و باغچه و ....خلاصه کلام طبیعت هستن.زمانی که دانش آموز بودم توی دوتا باغچه کوچولوی خونمون 20 نوع گل کاشته بودم.یادش بخیر.بعد از ازدواج تا مدتها خونه هایی که داشتیم باغچه نداشتن.اما الان خونمون باغچه های قشنگی داره.هر چند امسال تنبلی کردم ونتونستم خیلی بهشون برسم.بابایی هم که گرفتار شده حسابی.اما هر از گاهی سراغی از باغچه میگیریم.

حداقل کاری که میکنم اینه بعضی وقتا ظهر که میام خونه اگر هوا خوب باشه ناهار رو زیر سایه درختا میخوریم که این حس عشقولانه به تو هم منتقل بشه.و خدا رو شکر که میبینم این حس توی وجودت خیلی عمیق شده.

دیروز اولین جمعه ای از پاییز بود که باباجون خونه بود.صبح ساعت 6 بیدار شدیم مسابقه والیبال رو نگاه کردیم و چقدر چسبید وقتی از آرژانتین بردیم(البته تو خواب ناز بودیSmilehaa).مسابقه که تموم شد پرده ها رو کنار زدم و بیدار شدی.بابایی یه نگاه به بیرون انداخت و گفت تا صبحونه آماده میشه میرم میوه های درخت رو بچینم.تو هم با شتاب پشت سرش راه افتادی و گفتی صبر کن کامیونم رو بیارم بار بزنیم.

من هم دلم نیومد برم تو آشپزخونه مامان بازی،پشت سر شما دوتا راه افتادم.Smilehaa

ماشالله به این تک درخت نارنگی حیاطمون.فکر میکردیم نهایتا 13 دونه نارنگی بچینیم.ولی نه 13 کیلو نارنگی چیدیم.2 تا کامیون!! Smilehaaبعدش هم با همسایه ها قسمت کردیم.وااای که چقدر هم برکت داشت.خدا رو شکر.

این همون درخت بابرکته.(به سایزش نگاه نکن به همتش نگاه کن.)Smilehaa

برگ درختان سبز درنظر هوشیار  هر ورقش دفتریست معرفت کردگار

موقعی که داشتیم میوه ها رو بسته بندی میکردیم چشمت به یکیشون افتاد که با شاخه و برگ چیده شده بود.خیلی ناراحت شدی و گفتی ببین بابایی اشتباه کردی.گناه داره چرا برگاشو چیدی؟ببر برگاش رو بذار سرجاش.Smilehaa

بعد هم که مراسم آبمیوه خورون به روش خودت راه انداختی. هیچوقت به عقلم نرسید این مدلی هم میشه آبمیوه خورد.Smilehaa

                 نوش جان

------------------------------------------------------------------------------------------------------

قدر شناسی نوشت:وظیفه نوشت:اصل مطلب: نمیدونم هرچی دلت میخواد اسمشو بذار.ولی واقعیتش اینه عزیزم که عکسها و خاطره بالا همش بهونه ای بود برای اینکه بهت بگم خیلی قدر باباجون رو بدون.هرچند که الان خیلی گرفتاره ولی از ثانیه های بیکاریش هم برای تو استفاده میکنه.Smilehaa

پنج شنبه شب که از دانشگاه برمی گشت طبق معمول جلوی در ورودی شهرک به ما زنگ زد تا بریم دنبالش.گفتم ماهان خوابه.بابا جون نذاشت بیدارت کنم و یه مسیر طولانی رو تو این سرما پیاده تا خونه طی کرد مبادا تو سرما بخوری Smilehaaیا اذیت بشی.حتی بهش گفتم کلید رو به خانم همسایه میدم بیاد پیشت ولی بازم راضی نشد.گفت ممکنه بیدار بشه تو نباشی نگران بشه.

                       بابا جون مهربون خیلی ازت ممنونیمSmilehaa

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

پی نوشت:داشت یادم میرفت چند وقت پیش توی یه پست درمورد کتابخونه کوچولویی که داری مطلب نوشته بودم .عکسش رو نذاشته بودم ولی قولش رو داده بودم.این هم محض خوش قولی:

                  من یار مهربانم.

خدا رو هزاران مرتبه شکر که تعداد کتابهای توی کمدت بیشتر از تعداد ماشیناته.(تعداد 62 جلد کتاب فعلا داری.)و باز هم بیشتر شکر که خیلی به کتابات علاقه داری.

 یه اتفاق خوب اینه که این روزا ساعت خواب بعدازظهرت با من تنظیم شده.همین الان بیدار شدی و صدای شعر خوندنت میاد.اومدم همه وجودم.

 

 فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز                    

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (34)

مامان سام
5 آذر 90 17:05
ماشالا به نارنگي پر بار خونتون .خيلي خوبه تو خونه باغچه با درخت و گل وگياه روحيه ميده به آدممنم عاشق طبيعتم
مامان سام
5 آذر 90 17:07
راستي اگه خواستين براي منم بفرستين نارنگي، خوشحال ميشما منم كه عاشق نارنگي
مامان پریسا
5 آذر 90 18:37
جای ما خالی. به جای ما هم نارنگی بخورید آفرین به ماهان جون اهل مطالعه. آقای دانشمند. خدا رو شکر ما هم دیروز جمعه هوای خوبی داشتیم......
داي ممد
5 آذر 90 19:17
سلام داي چند كرايه گرفتي از ماشينات استفاده كردن بار نارنگي زدن؟
مامان علی
5 آذر 90 21:26
به به عجب جای با صفایی جای ما هم خالی همشهری. تو ی همچین جای با صفایی با این آدمای باصفای اهل دل معلومه که این گل پسر چه دسته گلی بار بیاد. ان شالله صفای جمع قشنگتون همیشه برقرار و بادوام باشهعکسا هم خیلی قشنگه خداقوت باغبان کوچک
مامان علی
5 آذر 90 21:32
راستی برداشت محصول خیلی لذت بخشه . از تولید به مصرف اونم بدون کرایه حمل و نقل!!!!
کوثر آبجی کیمیا
5 آذر 90 22:01
سلــــام. منم عاشق گل و باغچه ام خاله اما بابام دوست نداره!!!نمیدونم چرا !!!!
مامان سپنتا
6 آذر 90 10:59
وای آدم لذت می بره از این همه احساس سبز ایشالا همیشه سبز و خرم باشین ماشینای ماهان جونو ببین پر نارنگیه.خداااا خدا مامان و بابای ماهان جون رو براش نگه داره
مامان آريا
6 آذر 90 11:41
اينجاست كه ميگن فلفل نبين چه ريزه خداييش خيلي درختتون بارش خوب بوده اله قربونت برم با اين سبك جديدي كه ابداع كردي براي آبميوه خوردن كلي خنديدم خدا اين باباي زحمت كش و مهربونو مامان گلتو برات نگه داره
maryam
7 آذر 90 14:24
مامان امیر علی
7 آذر 90 20:25
اول از همه خیلی خونتون قشنگه و نازه و باب دل منه .مبارک باشه و چقدر حیاطش قشنگه و اینکه خدا تمام بابا های دنیا را حفظ کنه که خیلی خوبن دوم از اینکه تمام عکسه حرفه ای و خیلی قشنگند .راستی عزیزم دقیقا کدوم شهر هستین که اینقدر قشنگه ؟
مامان امیر علی
7 آذر 90 20:26
افرین که این همه کتاب داری .ایشاله همیشه موفق باشی
مامان ثنا و ثمین
7 آذر 90 22:50
سلام خانومی.ما هم تو این چند سال فقط یکی از خونه هامون درخت و باغچه داشت.یادش بخیر مراسم نارنج چیدن و انجیر چیدن و خوردن.جای ما هم لذت ببرید
زهرا
8 آذر 90 6:42
دلم لک زده برای بارونهای بی مقدمه و گاه و بیگاه شمال!! آخرای پست یادم نیست، دیگه داشتم تو حیات خونه پدری و کنار باغچه اش سیر و سلوک میکردم

با اجازه، لینکتون میکنم.


باعث خوشحالیه.
amirmohamad_asra
8 آذر 90 9:13
________@@___________@@__@@@______@@ ________@@____________@@@__________@@ __________@@________________________@@ ____@@@@@@___وبلاگت خيلي قشنگه______@@ __@@@@@@@@@__@@@@@@@_________@@ __@@____________منتظر حضور گرمت_______@@ _@@____________@@@@@@@@@@_____@@ _@@____________ هستــــــــم ___@@@ _@@@___________@@@@@@@______@@ __@@@@__________@@@@__________@@ ____@@@@@@_______________________@@ _________@@_________________________@@ ________@@___________@@___________@@ ________@@@________@@@@@@@@@@@ _________@@@_____@@@_@@@@@@@ __________@@@@@@@ ___________@@@@@_@ ____________________@ ____________________@ _____________________@ ______________________@ ______________________@____@@@ ______________@@@@__@__@_____@ _____________@_______@@@___@@ ________________@@@____@__@@ _______________________@ ______________________@
مامان سپنتا
8 آذر 90 10:14
سلام مامان ماهان جون.
من می خواستم آخر پستهام یه چیزی مثل امضا بذارم یه چیزی شبیه کاری که شما انجام دادین.میشه بگین چطوری این کارو کردی؟؟؟


سلام.الان میام وبتون توضیح میدم.
خاله سودابه
8 آذر 90 12:58
سلام
منم نارنگیلیلی میخوام اینو همیشه امیر حسین میگفت !!
ماشالا به این درخت تو بوشهره؟؟؟؟؟
واسه من vip بفرس
عسیسم ماهان نی گذاسته رو نارنگی آبش میخوره
شاد باشین امروز بارونه خیلی خوشحالم


اینجا فقط صبح یه نم زد.انگار کسی دستشو بشوره بعد تکونش بده یه ذره آب بچکه پایین.
مامان نسترن
8 آذر 90 16:05
ممنونم عزیزم ازلطف و محبتتون آفرین به این پسر گل که اینقدر به طبیعت اهمیت میده امیدوارم همیشه سالم و شاد باشی عزیزم
مامان امیر علی
8 آذر 90 17:25
مرسی عزیزم به من گفتی چه جالب اما عجب با صفاست این شهر .دوستتون دارم خدا بابایی را واسه شما همیشه حفظ کنه .موفق باشین
خاله ندا
8 آذر 90 17:41
به به عجب محصولی ... دست بابایی و مامانی و باغبون کوچولوی خوشکلم درد نکنه . سهم منم نگه داریدا!!!! . من مرده آبمیوه خوردنتم عسل


همش سهم شما خاله جون.
زهرا
8 آذر 90 17:45
سلام مامان ماهان،
شرمنده بعد از خوندن کامنتتون به علت ذوق زیادی اشتباهی حذف کردم.


مامان آترینا
8 آذر 90 20:54
سلام به ماهان عزیزم چقدر درختای زیبایی جه ذوق قشنگی
مامان لیلا
8 آذر 90 21:12
خوشبحالتون چه حیاطی چه باغچه ای چه درختی و عجب میوه ای .قدر طبیعتتونو بدونین که توی خونه های آپارتمانی از این خبرا نیست.جای ما رو هم توی طبیعتتون خالی کنید خدا برکتشو زیاد کنه.
کاکل زری یا ناز پری
8 آذر 90 21:27
به به چه خونه قشنگی چه باغچه ای واااااااااای یاد شمال افتادم تهرانم با این آپارتمان هاش چه حالی میده صبحانه میوه تازه خوردننننننننننننن من عاشق نارنگی اممممممممممممم
مامان سپنتا
8 آذر 90 22:15
سلام.بابت توضیحی که دادین خیلی خیلی ممنون.منظورتون از لوگو چی بود؟چطوری می تونم درست کنم.؟؟؟شرمنده...
سمانه مامان پارسا جون
9 آذر 90 14:23
سلام گلم خوبید؟ مرسی از محبتت عزیزم لینکتون کردم
زهرا
10 آذر 90 8:52
سلام،
یه سوال چرا نمیشه دیگه کسی رو لینک کنم؟


برو قسمت تنظیمات وبلاگ ببین تعداد لینکهای روزانه چندتا نوشته شده؟اضافش کن.
مامان اسرا واسما
10 آذر 90 9:07
سلام گلم خوبین؟میگم خوب شد مدل جدید آب میوه خوری رو هم یاد گرفتیم خدا همه باباها ومامانهارو برای بچه هاشون حفظ کنه
hadi
11 آذر 90 20:03
سلام ابجی چطوری واقعا سنگ تموم گذاشتی... ببخش فقط جواب زحمتت رو بدم بقیه نظرات بخونم بعد جواب میدم باتشکر التماس دعا
مامان آناهل
12 آذر 90 8:04
آفرین به این بابایی . ای ماهان جیگر. فدای تو و اون کتابخونه ات بشم . منم جوونیهام همیشه پیش خودم فکر میکردم اولین چیزی که برای بچه ام درست میکنم یه کتابخونه است . حتی از وقتی راهنمایی بودم . آخه عاشق کتاب بودم . البته کتابهای غیر درسی. آفرین ماهان جون و مامانیش خیلییی کیف کردم .
مامان ماهان
15 آذر 90 22:06
چه روش جالبی کشف کردی عزیزم حتما امتحانش میکنم کلی خندیدم عزیزم و به هوشت احسنت گفتم عجب جای با صفایی زندگی میکنین و چه درخت پر باری دارین نوووووووووش جونتون
مامان آرین
19 آذر 90 13:00
سلام ماهان جونم نوش جونت نارنگیها
مامان ماهان نفسی
24 بهمن 90 20:26
الاهی من قربونت برم چقدر کرایه گرفتی نارنگی هارو با ر ماشین نازت کردی راستی من هر چقدر ادرس سایت تو میزنم ولی لینک نمیشی اکه میشه خودت بیا برام ادرستو برام بزار تالینکت کنم دوووووووووستدارم
مادر کوثر و علی
2 اسفند 90 15:33
من چرا این پست رو ندیده بودم؟؟؟ البته نمیدونم چرا هوس کردم همه صفحات وبلاگتو بخونم شاید به خاطر این باشه که فهمیدم جم زندگی میکنید. چه خونه با صفا و خوشگلی چه خوب که باغچه دارید منم قبلنا یعنی وقتی مجرد بودم میرفتم زیر سایه درختا درس میخوندم. وای که چقدر هم میچسبید