ماهـان عــ❤ــزیزتر از جانماهـان عــ❤ــزیزتر از جان، تا این لحظه: 15 سال و 7 ماه و 24 روز سن داره

▒▓♥ ماهان عشـ❤ــق ♥▓▒

اسکار مبارک

1390/12/8 21:33
نویسنده : مامان
2,836 بازدید
اشتراک گذاری

سلام هنرمند من!

  پسر گلم حیف که الان خوابی.آخه مامان خیلی خوشحاله.دلم میخواست بیدار بودی بغلت میکردم و با هم بالا و پایین می پریدیم.دلم میخواست بیدار بودی و با همدیگه فیلم قشنگ "جدایی نادر از سیمین" رو برای چندمین بار میدیدیم.

  افتخار کمی نیست بردن جایزه اسکار.تو پوست خودم نمیگنجم.این فیلم واقعا حقش بود.شاید حالا اونقدر که باید از این فیلم چیزی دستگیرت نشه.شاید موقعی که بزرگ شدی زمونه و شرایط اجتماعی خیلی عوض شده باشه.اما در حال حاضر زندگی ای که توی فیلم جاریه خیلی شبیه زندگی این روزای اکثر ماست.همون زندگی شیرینی که ممکنه قدرش رو ندونیم.حیلی از مامان و باباهای امروز همین نادر و سیمین هستن.همین آدمای فهمیده ای که حرف هم رو هم خوب میفهمن ولی ممکنه یه دفعه دلشون یه جیزیش بشه.(هر چی سعی کردم نتونستم کلمه ای رو جایگزین "یه چیز"کنم تا بتونم حسم رو منتقل کنم)میدونم که میگیری منظورم رو.

  این فیلم در عین سادگی خیلی حرف برای گفتن داره.خیـــــــــــــــــــلی.جایزه گلدن گلوب رو مطمئن بودم میبره.اما برای اسکار فقط دعا میکردم.الهی شکرت.

    شنیدن حرفهای اصغر فرهادی بعد از دریافت جایزه اسکار خالی از لطف نیست.

 اصغر فرهادی پس از دریافت اسکار بهترين فيلم خارجي‌زبان براي «جدايي نادر از سيمين» سخنانی كوتاه درباره مردم ايران گفت:

دوست دارم از آکادمی سونی پیکچر کلاسیک و دوستان عزیزم مایکل بارگر و تام برنارد تشکر کنم.

سلام به مردم خوب سرزمینم (به زبان فارسي)

در این لحظه بسیاری از مردمان کشورم ما را تماشا می کنند و همگی خوشحال هستند؛ نه به خاطراهمیت دادن به ما یا به خاطر فیلم یا سازنده آن، بلکه در این دورانی که ما از جنگ صحبت می‌کنیم و ترس و رعب بین کشورهایمان رد و بدل می‌شود، نام کشورم ایران در این جا با فرهنگ و تمدن بی‌نظیرش برده می شود.
فرهنگ غنی و باستانی کشورم زیر گرد و غبار سنگین سیاست پنهان شده است. من با افتخار این جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم؛ مردمی که به تمام تمدن ها و فرهنگ ها احترام می‌گذارند و هر گونه خصومت و خشمی را خوار می‌شمارند.

هنر نزد ایرانیان است و بس.


"At this time, many Iranians all over the world are watching us and I imagine them to be very happy,"

director Farhadi said while accepting the Oscar.

"At a time of tug of war, intimidation and aggressions exchanged between politicians, the name of their county, Iran, is spoken here through her glorious culture, a rich and ancient culture that has been hidden under the heavy dust of politics."

"I proudly offer this award to the people of my country, the people who respect all cultures and civilizations and despise hostility and resentment,"

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (42)

مریم -----------♥
8 اسفند 90 21:09
بله عزیزمامروز صبح برنده شده
مامان علی
8 اسفند 90 21:23
وای خدای من چقدر ما دلامون به هم نزدیکه دوستم. من می خواستم در این مورد یه پست واسه علی بذارم ولی از ترس اینکه مبادا فضارو سیاسی جلوه بدم اونم تو اوضاع الان یکم دچار تردید شدم. واقعا افتخار بزرگیه من هروقت فیلم گرفتن جایزه رو می بینم اشک شوق توی چشام جمع میشه و موهای بدنم سیخ میشه . وقتی که آقای فرهادی با صدای لرزان اون جمله به یادموندنی و عمیقش رو میگه دلم می خواد داد بزنم اینقدر که صدام به همه دنیا برسه و حرف آقای فرهادی رو تایید کنم و بگم "مردم ما واقعا خواهان صلح و آرامشن و مسیح وار و علی گونه هرگز به دنبال انتقام نیستند" این حس ناسیونالیستی وقتی به سراغم میاد به وجد میام و احساس غرور می کنم
مامان علی
8 اسفند 90 21:24
چقدر خوبه که بچه های ما چند ساله دیگه از اوضاع وقت کشورمون آگاه باشن
مامان علی
8 اسفند 90 21:25
نام جاوید ای وطن صبح امید ای وطن چهره کن در آسمان همچو مهر جاودان وطن ای هستی من شور و سرمستی من چهره کن در آسمان همچو مهر جاودان بشنو سوز سخنم که هم آواز تو منم همه ی جان و تنم وطنم وطنم وطنم وطنم بشنو سوز سخنم که نواگر این چمنم همه ی جان و تنم وطنم وطنم وطنم وطنم همه با یک نام و نشان به تفاوت هر رنگ و زبان همه شاد و خوش و نغمه زنان ز صلابت ایران جوان ز صلابت ایران جوان ز صلابت ایران جوان
مامان علی
8 اسفند 90 21:41
پیرو کامنت چند دقیقه پیش:
پس چی فکرکردی اگه خودمون خودمون رو تحویل نگیریم کی بگیره ها؟؟!!!



مامانی وروجک
8 اسفند 90 22:40
راستش من با خواندن پستتون این خبرو شنیدماین افتخار بزرگیه!تبریک میگم
مادر سامان
8 اسفند 90 23:01
سلام
اول از همه ممنونم که به ما سرزدی ( خیلی لطف کردی)
بعد، من هم واقعا دلم براتون تنگ شده بود . واقعا این چند مدت نتونستم به دوستام سر بزنم .)(ببخشید)
و در مورد فیلم ، فکر کنم همه ایرونی ها خوشحال شده باشن .
ماهان جون رو ببوس
راستی سایت شاپرک که مشکلی از نظر باز شدن نداشت ؟ راحت باز شد؟


سلام.دل به دل راه داره.نه مشکلی نبود.راحت باز شد.
مامان حسنی
8 اسفند 90 23:04
سلام من نتونستم دیشب برنامه را ببینم ولی صبح ازرادیوماشین شنیدم اینقدر ذوق زده شدم که حدنداره بلافاصله اومدم نت واولین مطلبی که یافتم متن سخنرانی اقای فرهادی بود چقدر قشنگ حرف زده بود انگارحرف مردم ایران را گفته دمش گرم خیلییییییییی
مامان ریحانا
9 اسفند 90 2:04
سلام ای ایران ای مرز پر گهر وای چقدر دوست داشتم مستقیم برنامه ی اسکارو ببینم اما کارای خونه تکونی حسابی سرمو گرم کرده بود و یادم رفت تبریک تبریک تبریک منم خیلی خوشحالم و به عنوانه یه ایرانی در پوسته خودم نمیگنجم غروز تمام وجودمو گرفته موقع گرفتن گلدن گلوب از خوشحالی پریدم ( مخصوصا که از دسته مادونا خواننده ی مورد علاقه ام گرفت ) ریحانه هاج و واج نگام میکرد و بعد بغلش کردم و بوسیدمش شاید باور نکنید اما چندین بار تکرارشو هم دیدم اما الان خیلی دلم سوخت که چرا همچین صحنه ایی از دستم رفته خیلی خیلی خوشحالم چقدر شیرین است اصغری که فرهادی ست زنده باد ایران عزیز
مامان آناهل
9 اسفند 90 7:44
دستت درد نکنه که این پست رو گذاشتی . منم دیروز فهمیدم . ولی مامان علی اونقدر قشنگ نظر گذاشته که اگه میشد کپی پیستش میکردم
مامان اميرحسين
9 اسفند 90 11:20
خيلي خوشحال شدم افتخاره ديگه
مامانی درسا
9 اسفند 90 12:51
آفرین به آقای فرهادی و آفرین به شما برای این مطلب . وای دیروز چه روزی بود . خیلی کیف کردم . پسرمو ببوس
خاله ندا
9 اسفند 90 14:12
منم کلی ذوق کردم
مامان امیر علی
9 اسفند 90 14:36
واقعا مبارک عزیزم .راستی با پستهای جدید خدمتتون هستیم .....
دایی سامان
9 اسفند 90 20:25
سلام تبریک به همه ی ایرانیا

ولی من به اینکه این فیلم با سطح منوسطش اول شد(اولش کردن)مشکوکم
باور کن مامانیش مشکوکم یجایه کار میلنگه حالا ببین کی دایی سامان گفت


سلام.تا منظورت از سطح چی باشه؟چرا موقعی که توی جشنواره فجر جایزه گرفت مشکوک نشدی؟
اینا القائاتیه که اتفاقا کار بی بی سی هست.همش میگه جریانات سیاسی هم تو انتخاب این فیلم برای اسکار نقش داشتن.هدفش کمرنگ کردن هنر فرهادیه.به دلایلی که معلومه.
ایشالله متاهل که شدی باز هم این فیلم رو ببین.مطمئنم نظرت عوض میشه.
الهه مامان ماهان
9 اسفند 90 22:58
سلام دوست جون. ما هم خوشحال شدیمدر ضمن مرسی به ما سر زدی اگه اجازه بدی لینکت کنم؟ ماهان جونی رو ببوس
مامان حارث
10 اسفند 90 0:06
تبریک میگم
مامان حسني
10 اسفند 90 8:44
سلام خانومم خصوصي برات فرستادم دينگ دينگ
برديا
10 اسفند 90 10:44
سلام مباركه آقاي فرهادي باشه خوشحالمون كرد
مامان امیر علی
10 اسفند 90 13:36
ممنون عزیزم .بوس
مادر کوثر و علی
10 اسفند 90 15:30
سلام عزیزم با خاطره ی دیگری از کودکم که عطر بهشت را با خود دارد منتظر حضور دلگرم کننده ات هستم
دایی سامان
10 اسفند 90 15:49
از سطح روز دنیا یا حتا ایران
میتونم بگم درباره الی از ابن سر تر بود.

اگه بحث سطحه تمام فیلمایه روزه اروپا رو نگاه میکنم(از درام گرفته تا اکشن)

بنظرم داری از رو تعصب ایرانی بودن نگاه میکنی به این فیلم.
همونجور که میدونی من بی بی30 نگاه نمیکنم.ومنکر هنر فرهادی هم نیستم.
این سبک فیلم سازی اصغر فرهادی ماله آسیایه شرقیه و چشم بادومیا فیلمایه بسیار مفهومی تر و زیبا تر از این میسازن.
پس بگرد دنبال دلیلش که چرا بهمون امتیاز دادن...


سلام.من که فیلم درباره الی رو یکبار دیدم و حاضر نیستم برای بار دوم ببینمش.
خودت هم میدونی که من اهل فیلم دیدن بودم تا جایی که وقت داشته باشم.(شبکه هایی رو که نگاه میکردم یادته)
هم آمریکایی و هم اروپاییش رو .
حالا از اظهار نظر من که اصلا هم کارشناسی نیست بگذریم.وودی آلن رو که میشناسی( کارگردان خلاق، متفاوت و مشکل پسند سینمای آمریکا)و میدونی رابطه چندانی با اسکار و گلدن گلوب نداره.
تو مراسم گلدن گلوب نبودش.برای اصغر فرهادی پیغام می فرسته که خیلی دوست داره تو نیویورک ببیندش و در مورد فیلمش با هم صحبت کنند.
در این دوره از مراسم اسکار، وودی آلن در پاسخ به اصرار های تام برنارد برای حضور در مراسم اسکار می گه:
جدایی نادر از سیمین بهترین فیلم سال است و باقی جوایز چرند هستند!
مطمئنا وودی آلن تعصب ایرانی نداشته که.
خداییش یه بار دیگه فیلم رو دقیق ببین.من آدمایی رو دیدم که فیلم رو ندیده نقد میکردن.
البته خوب سلیقه ها با هم فرق میکنه.
مامی امیرحسین
10 اسفند 90 16:10
از خوشحالیت خوشحالم دوست خوبم
آوين
11 اسفند 90 1:06
سلام عزيزم اميدوارم هميشه در كنار هم خوش و خرم باشيد منم بابت جايزه اسكار خيلي خوشحالم
مامان پارسا
12 اسفند 90 16:24
تمام قَد تعظیم میکنم ؛ نه برای یک فیلم ، نه برای یک فرد ، نه یک جایزه ! برای یک " جــُـدایی " .... جدایی نادر از سیمین یک فیلم نبود ، بلکه سرزمینی بود ناشناخته به نامِ ایران ، که توسط اصغر فرهادی به جهان شناسانده شد .. تبريك بسيـــار به تمام ايرانيان ...
مریم -----------♥
12 اسفند 90 20:36
سلام خواهر،این چند روز گرفتار انتخابات بودی امروز هم رای دادی فکر کنم واسه همینه که نبودی راستی به بی بی سی چپ نگاه کنی با فامیل ما طرفیا() باز هم این افتخار ملی رو تبریک میگم
خاله سودی
13 اسفند 90 0:29
سلام حال شما ؟ماهان خوبه؟ منم خیلی خوشحالم به ملت ایران اسکار و تبریک میگم همچنین به شما
بابای دوقلوها
13 اسفند 90 11:32
ماهان گلی چطوره؟ همه خوشحالیم و در پوست خود نمیگنجیم. واقعا باعث افتخار هر ایرانیه که توی مسائل فهرهنگی اسم ایران سر باشه. زنده باد اصغر فرهادی از ایران
مامان آريا
13 اسفند 90 11:40
عزيزم واقعا" خيلي خيلي باعثه افتخار ماست و اين افتخار بزرگ و به همه ايرانيان تبريك مي گم
مامان علی خوشتیپ
13 اسفند 90 11:59
ممنون این پستو گذاشتی عزیزم.ما هم احساس غرور کردیم. دایی سامان جون فیلم درباره الی رو با این فیلم مقایسه میکنید؟؟؟؟!!!!شاید خوب بازی کردن ولی فیلمنامش حرفی برای گفتن نداشت.اگه خوب تو فیلم جدایی نادر از سیمین دقت کرده باشین برخلاف خیلی نقلا ایرانیا رو بالا برده بود.. این که به زن اهمیت داده شده بود.اینکه زن تو سری خور نیست.اینکه قرآن رو هنوز خیلی قبول داریم.اینکه حتی بچه هامونم از دروغ بدشون میاد.اینکه هنوز جایگاه مادر و پدر تو کشورمون بالاس .اینکه قاضیامون الکی هم قضاوت نمیکنن و ... فیلمو دقیق نگاه کنید حرف برای گفتن زیاد داره... بوس برای ماهانم
زهره مامان هلیا
14 اسفند 90 0:25
من این فیلم و ندیدم حتما پیداش می کنم و نگاه می کنم
مامان زهره
14 اسفند 90 10:42
سلام هنرمند خوب و عزیز م خانم معلم!
با نظرت موافقم خیلی خوب شد که اسکار را برد.اما خیلی ها از موفقیتش خوشحال نشدند.خیلی ها.....
بگذریم ماهان جون چه کار می کنه؟!
خودت خوبی؟
به ما سر نمی زنی؟!


اشکال نداره.
مادر کوثر و علی
14 اسفند 90 14:06
سلام عزیزم
ممنون از حضورت

نگران ما نباش خانمی

ببخشید میخواستم به نظرت پاسخ بدم اما حواسم نبود و پاکش کردم. شرمنده


اشکال نداره عزیزم.ایشالله خوش باشید همیشه.
مامی کسرا
14 اسفند 90 14:41
این حس قشنگ هر موقع بهش فکرمیکنم با منه . با اجازه لینکتون میکنم وشما هم اگه ...
مامان کیاوش
14 اسفند 90 17:46
اولین اسکار ایران.تبریک به تمام ایرانیها.بهمون سر بزنید.با اجازه لینکتون میکنم.
مامان اسراواسما
14 اسفند 90 19:07
سلام خسته نباشید.این پیروزی هممون رو شاد کرد .زنده باشن
مریم -----------♥
14 اسفند 90 21:05
سلام عزیزم
من با نظر دایی سامان موافقم که درباره الی جالب بود و قشنگ و یکسری نکات خیلی جالب هم از ما ایرانی ها رو بیان می کرد
ولی واقعا جدایی نادر از سیمین یه چیز دیگه هست مثلا عزیزم توی فیلمای ایرانی مثلا همین خانه اجاره ای طرف پول نداره کفش بخره تو خونه 200 متری توی منظقه 2 تهران زندگی میکنه با بهترین حیاط و امکانات حالا عزیزم این و یه جای دلمون میزاریم چون که دیگه طنز و... ولی فیلمای دیگه که اجتمایی و دیگه مثلا خیلی...رو چی؟
یا هم که دیگه اون خانواده دارن میمیرن یعنی یا افراط یا تفریط
خوب توی جدایی نادر از سیمین این نکته رعایت شده و سطح زندگی مطابق با سطح مالی خانواده مثال زده هست.
دوم اینکه تو فیلمای ایرانی یا همه بد هستن یا خوب و اونایی که معمولی هستن هم نقش مهمی ندارن،اگر هم اینجوری نباشه معمولا فیلم چیز خاصی نیست و محتوایی نداره یا طنز هستش
ولی تو جدایی نادر از سیسمن هیچکس بد نیست همه همو افرادی هستن که ما روزانه تو جامعه میبینیم
و نکته جالب این هست که ااغلب فیلمهای ایرانی هر کس که می خواد بره خارج و کسی رو هم مجبور میکنه خیلی بده خدا نشناسه... ولی تو این فیلم لیلا حاتمی اصلا اینجوری نیست و در مقابل همسرش هم همین جور خیلی عادی
و حالا شهاب حسینی و همسرش:معمولا توی فیلمها هیشه شخصیت مذهبی خیلی خاصه خواب های عجیب و غریب میبینه یه دفعه یه نوری از خدا میاد طرفش و ...ولی شما اصلا این چیز رو توی این شخصیت نمیبینی
حالا تو جواب نگی یه دختر 12 ساله اومده واسه من فیلم نقد میکنه
بووووووووووووووس
اخرش هم بگم مهم اینه که فیلمی ایرانی برنده شده


فدای این دختر 12 ساله نقاد
خاله سودابه
15 اسفند 90 2:26
سلام به ماهان و مامان گلش شما به تولد خاله سودابه دعوت شدین منتظر حضور گرمتون هستم
دایی سامان
15 اسفند 90 10:08
به به میبینم طرفدار بین مامانایه نی نی بلاگ کم نداره!!
منم این فیلمو انکار نکردم.نگفتم بده.نگفتم سطحش پایینه.گفتم در حدی نبود که اسکار بگیره و به نظرم این کارشون مشکوکه(همون شب که اومده بودین هم بهت گفتم)
اتفاقا فیلمو دوست دارم و طرز بازیه خیلی طبیعیشونم دوست دارم(مخصوص پیر مرده )


ولی تمام متن قبلیمو جواب دادین به جز این قسمت:
((این سبک فیلم سازی اصغر فرهادی ماله آسیایه شرقیه و چشم بادومیا فیلمایه بسیار مفهومی تر و زیبا تر از این میسازن.))

حالا چرا لیلا حاتمی رو به عنوان نقش برتر انتخاب کردن با اینکه حضورش کم بود؟((جدا از بازی خوبش))((جدا از اینکه فکر خانوادش بود و...))
چرا ساره بیات نشد؟؟


((شرمنده از ماهان جون که همگی کلا وبلاگشو مزرعه کشت باقالی کردیم ))


چون به نظرم میاد این حرف درست نیست.
تا اون جایی که من یادمه لیلا حاتمی هیچ جایزه ای تو این فیلم نبرده.
نه سیمرغ بلورین نه خرس طلا.
اما یه خرس نقره ای برای بهترین" بازیگران "
زن برده.(مشترک)
دایی سامان
15 اسفند 90 10:17
مامان علی آقا در جواب این: (( این که به زن اهمیت داده شده بود.اینکه زن تو سری خور نیست.)) یک نیم نگاه به نقش ساره بیات و شوهرش وچشمایه کبودش و بچشون بندازین (به نظر من این یه نکته مثبت هست که واقعیتا رو به تصویر کشید هر دو خانواده رو نمایش داده) ولی در مورد این که جایگاه زن رو جوره دیگه نمایش داده نظر من این نیست. حتی میشه این جور برداشت کرد که سیمین چون مثلا با غربیها ارتباط داشته نذاشته شوهرش مثل ساره بیات باهاش رفتار کنه. چند بار هم دیدین نادر از کوره در رفت و سیمین جلوش وایساد.(من با دید یک غیر ایرانی که این فیلمو دیده گفتم) البته این متن بالا که نوشت خیلی بدبینانه بود ولی کلا من عاشق احترام نادر به پدرشم.و همین شستن ها و نظافتایه پدرش زیبایی فیلمو دو چندان کرده.
سمانه مامان پارسا جون
15 اسفند 90 11:49
هممون خوشحال شدیم آفرین به شما با این پست قشنگتون
مامان ماهان
16 اسفند 90 16:26
منم خیلی خیلی خوشحال شدم